لوله کاروگیت 160 میلیمتر

لوله کاروگیت 160

لوله کاروگیت 160 میلیمتر با قطر دهانه داخلی لوله 160 میلیمتر و قطر بیرونی لوله با احتساب کنگره های بیرونی 187 میلیمتر میباشد. لوله کاروگیت 160 در کارخانه بزرگ پایپ ایران در شاخه‌های 3 و 6 و 12 متری تولید می شود.

اتصال لوله‌های کاروگیت 160 میلیمتر توسط کوپلر و واشر میباشد. لوله دوجداره فاضلابی 160 میلیمتر کارخانه پایپ ایران جهت استفاده در فاضلاب شهری و فاضلاب مجتمع آبها جمع آوری فاضلاب زهکشی استفاده می شود. وزن هر متر از این لوله حدوداً 1.8 کیلوگرم میباشد.

مقدار جایگیری لوله‌های کاروگیت 160 میلیمتر در هر ماشین تک محور به میزان 950 متر طول و 159 شاخه و ترانزیت به میزان 2300 متر طول میباشد.

وزن لوله کاروگیت 160 میلیمتر

قیمت لوله کاروگیت 6 اینچ

انواع پایپ کاروگیت سایز 160 میلیمتر عمدتاَ در مقاومت های مکانیکی:

  • 16 بار
  • و 64 بار

تولید نمی شوند. بنابراین ساخت این نوع لوله آکاردئونی فاضلاب، غالباَ در مقاومت های مکانیکی (تحمل فشار) کمتر از 5 bar، 8 بار و همچنین 31.5 bar صورت می‌پذیرد. یکی از پراستفاده ترین مدلهای لوله پلی اتیلن دوجداره فاضلابی 160، مدل با فشار 31.5 بار می باشد.

وزن لوله کاروگیت 160 میلیمتر (با کوپلر): 2.07 کیلوگرم

موارد کاربرد لوله کاروگیت سایز 160 میلیمتر

کاربردهای متنوعی را میتوان برای انواع لوله کاروگیت 160 میلیمتر (لوله پلی اتیلن دوجداره 160 فاضلابی) برشمرد. باتوجه به سایز دهانه کوچک (قطر) این لوله‌ها، مشخصاَ بیشتر برای انتقال و جمع آوری سیالات در حجم کم بکار میروند. برخی از مهمترین کاربردهای لوله های کاروگیتی 160 (در شرایط عملکردی متفاوت) عبارتست از:

  1. انتقال ثقلی آب نهرها و جوی های کوچک به اراضی کشاورزی
  2. سیستم های آبیاری زمین های کشاورزی گسترده. (البته بیشتر برای چنین عملکردی از لوله های سایز 110 و 125 میلیمتر استفاده میشود)
  3. جمع آوری و هدایت پساب و فاضلاب مجتمع‌های مسکونی، تجاری و اداری کوچک
  4. جمع اوری آبهای سطحی کوچه های با تعداد 15 الی 22 خانوار
  5. هدایت پساب کارگاه های صنعتی کوچک
  6. لوله کشی آب چشمه های طبیعی به منظور استفاده های عمومی

انتقال ثقلی فاضلاب توسط لوله کاروگیت 160 میلیمتر

قیمت لوله کاروگیت 160

جمع آوری و هدایت فاضلاب با دبی کم، یکی از وظایف لوله کاروگیت سایز 160 میلیمتر است. هدایت ثقلی فاضلاب های:

  • مجتمع‌های مسکونی و تجاری کوچک
  • و کارگاه‌های صنعتی محدود

با استفاده از لوله های پلی اتیلن دوجداره 160 میلیمتر فاضلابی انجام میگیرد. فاضلابهای زیرسطحی کانیوهای شهری نیز با استفاده از این سایز پایپ‌ها عملیاتی میشود. ضمناَ این تجهیزات در انتقال فاضلابهای زهکشی شده اراضی نیز بکار گرفته میشود.

انتقال آبهای سطحی با لوله پلی اتیلن دوجداره 6 اینچ

جمع‌آوری و انتقال آبهای سطحی با لوله کاروگیت سایز 160 میلیمتر، در چنیدن حالت مختلف انجام میشود:

  • لوله کشی زیرین کانیوهای شهری، غالباَ با لوله های سایز 160 صورت می‌پذیرد.
  • جمع آوری و انتقال آبهای سطحی کوچه های با 15 الی 22 خانوار،ِ یکی از مهمترین وظایف لوله پلی اتیلن دوجداره فاضلابی 6 اینچ است.
  • انتقال آب (با حجم کم) از نهرها و جویبارها به اراضی و دیگر بخشها، با استفاده از لوله ‌های 6 اینچ عملیاتی میشود.
  • کارگاه‌های کوچک صنعتی عمدتاَ برای پالایش ابتدایی فاضلاب خود از سپتیک تانک پلی اتیلن استفاده میکنند. خرید لوله کاروگیت سایز 160 میلیمتر، یکی از بهترین انتخابها برای انتقال پساب این کارگاه‌هاست.

جدول مشخصات فنی لوله کاروگیت 160 (6 اینچ)

متناسب با شرایط هر پروژه، بایستی به خرید لوله پلی اتیلن دوجداره اقدام نمود. بنابراین همواره در زمان انتخاب هر تجهیزاتی، توجه به مضخصات فنی آن حائز اهمیت است. جهت انتخاب صحیح لوله 6 اینچ، ذیلاَ جدول مشخصات فنی لوله کاروگیت سایز 160 میلیمتر ارائه شده است:

نوع لوله و اندازه اسمی

لوله کاروگیت سایز 160 میلیمتر

قطر دهانه به اینچ

6 اینچ

اندازه قطر خارجی (در مقاومت های مکانیکی پایین)

187 میلیمتر

قابلیت تولید در فشار 4 BAR

دارد

قابلیت تولید در فشار 8 BAR

قابلیت تولید در فشار 16 BAR

گاهاَ تولید میشود.

قابلیت تولید در فشار 31.5 BAR

دارد

قابلیت تولید در فشار 64 BAR

متراژ تولید لوله

شاخه های 3، 6 و 12 متری
مقاومت حلقوی کوتاه مدت

SN8

مقاومت حلقوی بلند مدت

31.5 BAR
نشانه‌گذاری

پیروی از استانداردهای داخلی و بین المللی

ضخامت جداره داخلی

حدود 13.5 میلیمتر از هر سمت
وزن لوله در فشار 31.5 BAR با کوپلر

2.07 kg

توان انتقال تقلی آب و فاضلاب

دارد

جابجایی لوله کاروگیت 160 میلیمتر

بطورکلی نوع حمل و نقل لوله های پلی اتیلن دوجداره فاضلابی، وابسته به دو عامل:

  • طول پایپ
  • و وزن لوله (بسته به قطر دهانه)

می باشد. بنابراین با تغییرات هرکدام از این دو فاکتور، نوع جابجایی و حمل و نقل و موارد ایمنی مربوط به آن تغییر میکند. اما جابجایی این لوله‌ها عمدتاَ به چند شکل صورت می گیرد؟!. در پاسخ به این سوال، میتوان به 3 روش حمل و نقل پس از خرید لوله کاروگیت اشاره نمود:

جابجایی دستی:

همانند تمامی روشهای دیگر، لوله‌ها از کارخانه سازنده با ماشین سنگین به محل پروژه انتقال داده می‌شوند. سپس برای حمل هر لوله به دو نفر نیاز است تا ابتدا و انتهای لوله را گرفته و به نقطه نصب، حمل کنند. شیوه جابجایی دستی برای لوله کاروگیتی سایز 5 اینچ (160 میلیمتر) و دیگر سایزهای سبک و در متراژ شاخه‌های کوتاه 3 متری (نهایتاَ گاها 6 متری) بکار میرود.

جابجایی با تیر:

برای لوله های سبک و وزن متوسط با متراژ بزرگ (6 و 12 متری) از شیوه جابجایی با تیر استفاده میشود. قطعاَ نمیتوان لوله‌های با سایز متوسط و متراژ طولانی را بصورت دستی حمل کرد. همچنین برای سایزهای دهانه کوچک با متراژ 12 متری نیز این امکان وجود ندارد. زیرا لوله پلی اتیلن دوجداره فاضلابی، حالت تاب شکم برمیدارد و آسیب می‌بیند. بنابراین از تیرهایی به جهت حمل و نقل استفاده میشود. تیرهای حمل به کاهش وارد آمدن آسیب به لوله‌ها کمک میکنند. ضمناَ این تیرها به خوبی قادرند تا نیروهای وارد آمده به پایپ را در همه جای لوله توزیع کنند.

حمل و نقل جرثقیل:

برای انواع لوله آکاردئونی فاضلاب با سایز بزرگ و متراژ طولانی و متوسط بکار میرود. یعنی حتی عملیات گذاشتن لوله در درون ترانشه نیز بایستی به‌آرامی و توسط قلابهای خاص جرثقیلها صورت بگیرد.

اتصال لوله پلی اتیلن دوجداره فاضلابی 160 میلیمتر

نوع اتصال تمامی سایزهای کاروگیتی کوچک، اعم از لوله کاروگیت سایز 160 میلیمتر (و سایر سایزهایی نظیر 11، 125، 180، 200 250 میلیمتر و…) عمدتاَ به یکی از 2 دو صورت:

  • واشر و کوپلر
  • و کوپلر دارای موفه

است. بنابراین در 99% حالات، خبری از اتصال جوشی در سایزهای پایین نخواهد بود. 4 نکته مهم در رابطه با نوع «اتصال کوپلر و واشر» لوله پلی اتیلن دوجداره فاضلابی سایز 160 میلیمتر وجود دارد:

  • نوع اتصال مقرون بصرفه و خوش قیمتی هستند.
  • به سادگی قادرند تا انواع لوله پلی اتیلن دوجداره فاضلاب را آب بندی کرده و اتصال دهند.
  • معمولاَ دو طرف لوله هایی که از روش اتصال کوپلر و واشر استفاده میکنند، متفاوت است.
  • تعداد نصب کوپلر، بسته به متراژ لوله است. یعنی معمولاَ به ازای هر متر از از لوله آکاردئونی فاضلاب (کاروگیتی)، یک عدد کوپلر نصب میشود.

اطلاعات فنی لوله کاروگیت 250 و لوله پلی اتیلن فاضلابی 315 را نیز با کلیک روی آنها می‌توانید بدست آورید.

استاندارد تولید انواع لوله آکاردئونی فاضلاب

لوله کاروگیت 160 میلیمتر و دیگر سایزها، بایستی تحت استانداردهای جهانی متنوعی تولید شوند. تمرکز هریک از این استانداردها بر بررسی انواع وضعیت مکانیکی، مقاومتی و… پایپ معطوف است. مهمترین استانداردهای تولید لوله پلی اتیلن 160 دوجداره فاضلابی به شرح زیر است:

  • ISIRI7174. (مربوط به مواد و متریالی که در لایه های خارجی و داخلی لوله‌های پلی اتیلن دوجداره فاضلابی بکار میرود)
  • DIN16961-2. (صاف و صیقلی بودن لایه (سطح) درونی لوله – اطمینان از قابلیت شستشوی پایپ و عدم وجود هرگونه شیار، خراش و بادکردگی در سطوح لوله آکاردئونی فاضلاب)
  • EN13476
  • ASTM-849. (مربوط به قدرت و استحکام و عدم نشت پذیری لایه های درونی و بیرونی لوله کاروگیت سایز 160 میلیمتر)

قیمت لوله کاروگیت 160

فروش لوله کاروگیت 160 میلیمتر

قیمت لوله پلی اتیلن دوجداره فاضلابی 160 (کاروگیتی) در بازه‌های از 87.000 تومان تا 106.000 تومان عرضه میگردد. عوامل متعددی بر چرایی تفاوت قیمت لوله کاروگیت 160 و دیگر سایزها، تأثیرگذارند. مهمترین فاکتورهای تأثیرگذار بر قیمت این تجهیزات عبارتست از:

  • کیفیت مواد اولیه: لوله‌های تولید شده با گریدهای PE80 و PE100، هردو دارای کیفیت کاملاَ عالی هستند. اما بطورکلی لوله‌های تولیدی گرید مواد اولیه PE100، از حجم کمتری برخوردار هستند. انعطاف پذیری لوله‌های تولیدی PE100 نیز بسیار بیشتر از مدلهای pe80 است.
  • تحمل پذیری فشار: این عامل با نام مقاومت مکانیکی نیز شناخته میشود. مسلماَ با افزایش میزان مقاومت مکانیکی، کارایی پایپ نیز افزایش پیدا میکند. بنابراین قیمت لوله آکاردئونی فاضلاب نیز به همین منوال سیر صعودی می یابد.
  • عدم وجود گرانول: طبق تمامی مقررات داخلی و جهانی، استفاده از مواد گرانولی در ساخت لوله کاروگیت 160 ممنوع است. بدین صورت که حتماَ باید مواد پلی اتیلنی بکاررفته، کاملاَ خالص باشد. گاهاَ برخی از شرکتها از گرانولها استفاده میکنند تا هزینه های تولید را کاهش دهند. اما این کار شدیداَ میتواند از مقاومت و کیفیت پایپ ها کم کند!
  • متراژ و وزن شاخه ها: لوله پلی اتیلن 160 دوجداره فاضلابی، قابلیت تولید در شاخه های 3، 6 و 12 متر را دارند. وزن شاخه در هر متر، عنصر بسیار مهمی در فرآیند قیمتگذاری بشمار می‌رود.

جهت آگاهی از قیمت دقیق انواع لوله پلی اتیلن دوجداره فاضلابی، با کارشناسان شرکت پایپ ایران تماس حاصل نمایید.

خرید لوله کاروگیت سایز 160 میلیمتر پایپ ایران

جهت انتخاب و خرید لوله کاروگیت 160 میلیمتر (لوله پلی اتیلن دوجداره فاضلابی 160) و دیگر سایزها، میتوانید با مراکز فروش شرکت معتبر پایپ ایران تماس بگیرید. ممکن است این سوال در ذهنتان بوجود بیاید که چرا باید برای خرید لوله پلی اتیلن دوجداره به مجموعه پایپ ایران مراجعه کنیم؟!.

  1. این شرکت همواره به کیفیت بالای محصولات خود و استفاده از مواد اولیه مرغوب معروف است.
  2. پایپ ایران به طور تخصصی در حوزه طراحی و تولید لوله‌های عمرانی و صنعیت باکیفیت فعالیت میکند. تولید انواع لوله‌ها نظیر: پلیکا، پوش فیت، کاروگیتی، پلی اتیلن، GRP، مانیسمان و… در همین مجموعه صورت میپذیرد.
  3. تمامی محصولات این شرکت شامل گارانتی و خدمات پس از فروش می‌باشد.
  4. انواع تجهیزات صنعتی دیگری همچون: انواع مخزن اسید، مخزن سپتیک، چربی گیر پلی اتیلن، منهول، درب منهول، ژئوگرید، ژئوتکستایل، ژئوممبران و… نیز بطور تخصصی در مجموعه پایپ ایران طراحی و تولید میگردد.
  5. خدمات نصب و حمل و نقل نیز از سوی کارشناسان فنی مجموعه ارائه میشود.

بدین ترتیب، جهت خرید لوله کاروگیت سایز 160 میلیمتر و دیگر سایزها، میتوانید با متخصصین واحد فروش گروه صنعتی پایپ ایران تماس حاصل نمایید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 36 میانگین: 4.8]